7 februari 2019

Snabba morgonfrallor

Dela degen i ca 12 bitar
 
7 dl vetemjöl (eller 5 dl vetemjöl + 2 dl grahamsmjöl)
1 tsk salt
2 tsk bakpulver
75 g smör, rumsvarmt
3 dl mjölk
Sätt ugnen på 250 grader. Blanda vetemjöl, salt, bakpulver och vetemjöl i en bunke. Tillsätt smör och nyp ihop det ordentligt med mjöl blandningen . Häll ner mjölken och blanda ihop allt till en lite kladdig deg
Dela degen i ca 12 bitar.
Forma runda bröd av degbitarna med mjölade händer. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Plata till dem något med mjölade händer
Grädda bröden mitt i ugnen1 11-13 minuter. Låt svalna på plåten 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...