13 februari 2019

Tandisdag och annat smått och gott!

Ett nödvändig besök fast jag inte gillar det. Bara hoppas att det går lika bra denna gång som tidigare. Jag har inte haft hål i mina tänder på många år, däremot får jag lätt tandsten. Skall bli intressant om det blivit bättre sedan jag slutat röka. Är något jag hört varje gång, "tandsten beror ofta på rökning".
 
Härligt väder, solen skiner och + grader, rena våren. I natt kom det snö, det måste ha regnat bort, för snön var borta i morse.
 
Overnight  oats

med havremjölk och bär.
2 portioner, tillagningstid 5 minuter + 7 timmar
 
En perfekt frukost at ha färdig på morgonen när det är bråttom, eftersom den förbereds kvällen innan.
På morgonen är det bara att lägga på toppingen och njuta.
 
Overnight oats
3 dl naturell havremjölk
2 dl havregryn
½ msk chiafrön
1 msk kokosflingor
1 tsk vaniljpulver
1 krm  malen kanel
½ krm salt
 
Topping
1 dl färska bär
1 dl färska hallon
1½ dl naturell havremjölk
 
Overnight oats: Blanda ihop havremjölk, havregryn, chiafrön, kokosflingor, vaniljsocker, kanel och salt i en bunke.
Fördela i 2 glas och låt stå i kylen i minst 7 timmar.
Servera dina oats med färska bär och havremjölk.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...