28 mars 2018

Krabbelurer gott och enkelt

Detta är ett kaffebröd du bakar direkt i stekpannan och är jättegoda till mellisfika. Går även bra att baka i stormkök utomhus.
2 ägg
4 ½ dl vetemjöl
1 ½ dl mjölk
1 kryddmått salt
1 dl socker
2 tsk bakpulver
Blanda alla ingredienser väl ( Ska du baka utomhus passar det utmärkt att förvara smeten i en glasslåda ) Lägg en smörklick i en medelvarm stekpanna och klicka ut 4-5 degbitar. Efter en kort stund sväller de ordentligt. Vänd dem efter en stund och stek på andra sidan.
Vänd dem i socker och kanel och ät dem ljuvligt ljumma.

6 kommentarer:

  1. Detta måste jag testa nu under påskhelgen, när vi är ute och grillar. Lappland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk på er alla I snörika Lappland🐣🐤🐥
      Hoppas det skall smaka med Krabbelurer inte i naturen.
      Kram från södern⚘

      Radera
  2. Inresan testa gör framöver enkelt säkert gott .

    Tack för bra tipps .

    SvaraRadera
  3. Kanonrecept ,-))
    Låter som om det är väldigt gott och enkelt, tummen upp för det ,-)
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får fixa Krabbelurer och bjuda dina barnbarn på. Bra " mellis ".
      Ha en fin Påskaftonskväll!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...